یک ویرایشگر کد چیست؟

ویرایشگرهای کد نرم افزارهای مهم و اساسی برای هر یک از توسعه دهندگان، طراحان و حتی نویسندگان هستند. محیط های یکپارچه توسعه یکپارچه (IDE ها) اغلب برای انجام وظایف کوچکتر، مانند کار بر روی یک پروژه یا پرونده، سنگین است.

از سوی دیگر، ویراستاران متن اصلی مانند Notepad در ویندوز و یا TextEdit در macOS برای وظایف ویرایش کد تحت تأثیر قرار می گیرند و بسیاری از ویژگی های ضروری را از دست می دهند و باعث می شود که ویرایش کد بسیار دشوار باشد.

ویرایشگرهای کد کد اغلب در هر سیستم عامل بسیار متفاوت هستند، اما بسیاری از ویرایشگرهایی که در این لیست هستند تجربه آن ها در سیستم عامل های مختلف بسیار مشابه است. این کار برنامه نویسان را قادر می سازد بین کار و رایانه های شخصی یا حتی دستگاه های مشترک را تغییر دهند و کارها را بدون نیاز به تنظیم محیط متفاوت انجام دهند.

علاوه بر این، بسیاری از ویراستاران کد اینجا می توانند رفتار خود را از طریق گزینه های گزینه تنظیمات (چیزهایی مانند تنظیم طول برگه، طول خط و بسته بندی، تکمیل خودکار، برجسته نحو، و غیره) تغییر دهید. این توانایی شکل ظاهر و رفتار برنامه، به برنامه نویس اجازه می دهد تا سودمندی نرم افزار را به حداکثر برسانند، در حالی که پیش فرض های یک کاربر معمولی را تجربه می کند تا یک تجربه دلپذیر و مفید از فضای بیرونی داشته باشد.

چگونه یک ویرایشگر کد را انتخاب کنیم؟

انتخاب یک ویرایشگر کد می تواند یک کار چالش برانگیز باشد. شاید مهمترین چیز برای یادآوری این باشد که شما بدانید که به چه چیزهایی نیاز دارید. چه ویژگی هایی برای شما مهم هستند؟ میانبرهای صفحه کلید؟ ظاهر؟ سرعت؟ ثبات؟ تجربه کراس پلت فرم؟ لایه باز بودن؟

آنچه را که ویرایشگر شما برای شما انجام می دهد را در نظر بگیرید. آیا از تکمیل خودکار کدها، یا براکت یا تگ های اتوماتیک و بسته شدن آن ها لذت می برید؟ یا شما یک طرفدار بزرگ از حالت ساده و غیر اتوماتیک از ویرایشگرها هستید؟ آیا می خواهید عملیات Git را مستقیما از ویرایشگر خود انجام دهید؟

لیست ویژگی های بالقوه ویرایشگرها کاملا بی پایان است و تنها می توانید انتخاب کنید که کدام یک از آن ها برای شما مهم هستند و کدام یک برای شما راحت تر و کارآمد تر است؟ تصمیم گیری در مورد اولویت های خود، و سپس نگاهی به اطراف و پیدا کردن نرم افزار ویرایشگر است که شما را از انتخاب بین تمام ویرایشگرها مطمئن می کند.

یک نکته مهم دیگر در مورد انتخاب یک ویرایشگر کد این است که زمان خود را در نرم افزار سرمایه گذاری کنید. به توضیحات ویرایشگرها نگاه کنید تا از تنظیمات موجود، پلاگین ها یا سایر برنامه های افزودنی استفاده کنید و پیدا کنید چیزهایی که می توانید تغییر دهید یا تنظیم کنید تا اطمینان حاصل شود که تجربه بهترین کدنویسی ممکن است برای شما باشد و ویرایشگر خود را با توجه به نیازهای خود سفارشی کنید.

ما در این مقاله بهترین ویرایشگرهای کد را بررسی می کنیم و توصیه هایی در مورد چگونگی انتخاب یکی برای شما ارائه می دهیم.

پیدا کردن بهترین ویرایشگر کد می تواند تاثیر بزرگی بر بهره وری و گردش کار شما داشته باشد. این که آیا شما یک برنامه نویس تازه کار یا حرفه ای هستید به یک ویرایشگر کد عالی نیاز دارید.

بهترین ویرایشگرهای کد شما را در برنامه نویسی و بررسی و ویرایش کد کمک می کند و برای پاسخگویی به نیازهایتان قابل تنظیم است. آنها همچنین یک تجربه کاربری راحت تر را ایجاد می کنند که نباید ارزش آن را نادیده گرفت.

آموزش Html
شاید این مطلب را نیز بپسندید

در این مقاله، نگاهی عمیق به آنچه که ما فکر می کنیم پنج تا از بهترین ویرایشگر کد برای توسعه دهندگان و طراحان است را معرفی می کنیم.

۱- ویرایشگر Sublime Text :

از نظر من بهترین ویرایشگر کد که تا به حال ساخته شده است این ویرایشگر می باشد. از مهم ترین خصوصیات آن می توان به سبک و سریع بودن و قابلیت گسترش بالا و آسان آن نام برد، این ویرایشگر یک ویرایشگر بسیار سبک است، پلاگین های بسیار زیاد یکی از چیزهایی است که Sublime Text را بهترین ویرایشگر کد در کلاس خود می کند. اگر می خواهید فایل را باز کنید و یک ویرایش سریع ایجاد کنید، انتظار چند ثانیه برای بارگیری ممکن است به نظر نرسد، اما تاخیر می تواند خسته کننده شود.

sublime text 3

وب سایت ویرایشگر sublime text

۲- ویرایشگر Visual Studio Code :

یک ویرایشگر کد کامل و برجسته و جامع است، که یک ویرایشگر خیلی خوب برای پروژه های پیچیده و بزرگ و بسیار قدرتمند از لحاظ کارایی است.

ویژوال استودیو یک ویرایشگر کد است که توسط کمپانی مایکروسافت ایجاد شده است و یک نرم افزار لایه باز است. ازنقاط ضعف ایت ویرایشگر می توان به سنگین و کند بودن آن اشاره کرد. از ویژگی های بارز آن متوان به این اشاره داشت که همواره در حال توسعه و بهبود هرچه بیشتر کارایی آن می باشند.

visual-studio-code

وب سایت ویرایشگر visual studio code

۳- ویرایشگر Atom :

ویرایشگر Atom یک ویرایشگر منبع باز است و توسط GitHub توسعه یافته است. در توسعه اولیه آن به شدت تحت تاثیر سبک جدید ویرایشگر محبوب Sublime Text قرار گرفت. با این حال، تفاوت های کلیدی با sublime text دارد که می توان به اینکه Atom رایگان و منبع باز است و ادغام آسان از جعبه را با Git و GitHub ارائه می دهد اشاره کرد.

Atom در گذشته دارای مشکلات عملکرد و ثبات بوده است، اما الان آن ها به طور قابل توجهی کاهش یافته اند. درست است که هنوز از بعضی از ویرایشگرها کم اهمیت تر است، اما به همان میزان قابل اعتماد و سریع است.

atom

وب سایت ویرایشگر Atom

۴- ویرایشگر Brackets :

ای ویرایشگر بهترین ویرایشگر کد برای کاربران جدید است. از خصوصیات آن گزینه های سفارشی سازی ساده و رابط کاربری خوشایند می باشد. براکت یک ویرایشگر لایه باز Adobe است و به نظر میرسد یک نرم افزار بسیار پیچیده است.

براکت ها بر روی بسیاری از معیارهای سرعت و قابلیت اطمینان معمولی نیستند و دارای چندین ویژگی منحصر به فرد برای بررسی است. این خصوصیات بیشتر از طریق منوهای خود قابل تنظیم است، در حالی که اکثر ویرایشگرهای دیگر در این لیست شما را مجبور به ویرایش فایل های پیکربندی می کنند.

brackets

وب سایت ویرایشگر brackets

۵- ویرایشگر Vim:

این نرم افزار خط فرمان مورد علاقه برنامه نویسان قدیمی است. از خصوصیات آن سبک و سریع بودن و سازگاری بالا با سیستم عامل های hinux و macOS است.

Vim شاید متداول ترین ویرایشگر کد در این لیست باشد. Vim یک نرم افزار خط فرمان است که شامل سیستم عاملهای لینوکس و macOS است و برای دانلود برای ویندوز نیز موجود است. Vim مورد علاقه بسیاری از برنامه نویسان قدیمی و علاقه مندان به صفحه کلید است.

این برنامه به طور کامل از طریق صفحه کلید حرکت می کند و آن را بسیار سریع تر و کارآمد تر می کند. شما می توانید از تعدادی از میانبرهای صفحه کلید برای سرعت بخشیدن به فرایند ویرایش کد استفاده کنید و حتی بهتر است دستورات سفارشی ایجاد کنید تا متناسب با جریان کاری خودتان باشد.

vim

وب سایت ویرایشگر vim