افزونه های کروم برای طراحی سایت : گوگل کروم محبوب ترین مرورگر مرورگر وب جهان است و بخش عمده ای از این محبوبیت به خاطر سهولت در استفاده است که می توانید با افزودن قابلیت های اضافی از طریق افزونه ها به آن اضافه کنید.

به طور طبیعی تعداد زیادی از برنامه های افزودنی کروم وجود دارد که برای طراحی سایت و توسعه دهندگان وجود دارد، اما افزونه های زیادی نیز وجود دارد که زندگی شما را فقط کمی ساده تر می کند، بدون توجه به رشته طراحی که در آن کار می کنید.

 

 

 

 

 

ColorZilla

ColorZilla

ما برای پیدا کردن کد رنگ های یک سایت عکس آن را ذخیره می کردیم و در فتوشاپ قرار میدادیم تا برخی از رنگ های آن را برای یک پروژه جذب کنیم. این روش ایده آل نیست، اما کار می کند. با ColorZilla ، می توانید این رنگ ها را در مرورگر ببندید. این افزونه اجازه می دهد به سبک eyedropper در هر پیکسل در پنجره مرورگر خود استفاده کنید و دریافت مقادیر HSV، RGB یا hex هر قسمت از صفحه سایت و همچنین یک پالت رنگ برای هر سایت ایجاد می کند و حتی دارای یک شبیه ساز CSS در کنار آن است.

WhatFont

WhatFont

این ابزار برای شناسایی فونت های بکار رفته درون سایت بکار میرود. اگر از ابزارهای توسعهدهنده Chrome لذت بردید، بسیار آسان است که فونت خاصی را پیدا کنید. هنگامی که آن را بر روی مرورگر کروم خود فعال می کنید می توانید فونت های وب را با بردن اشاره گر موس بر روی متن شناسایی کنید و همچنین می توانید آنها را به کتابخانه خود اضافه کنید.

Resolution Test

Resolution Test

اکثر مردم در مورد اندازه پنجره مرورگر خود نگران نیستند، اما طراحان اغلب می توانند به طور دقیق آن را تغییر اندازه دهند. اگر شما طراح وب هستید، تست سایت در اندازه های مختلف نمایشگر را باید برای وب سایتی که در حال طراحی آن هستید را در نظر بگیرید. با تست رزولوشن ، مرورگر خود را دقیقا همان اندازه که میخواهید تنظیم می کنید. به سادگی از لیست کشویی اندازه مورد نظر خود را انتخاب کنید و نمایش سایت خود را در آن اندازه آزمایش کنید.

آموزش Html(بخش هشتم)
شاید این مطلب را نیز بپسندید

Sticky Notes

sticky note

همیشه یک ابزار مفید برای یادداشت برداری از الزامات است. اگر شما نیاز به یک یادآوری داشته باشید، این افزونه به شما این امکان را می دهد که در مرورگر آن را انجام دهید. توصیف خود را به عنوان زیبا ترین، ساده ترین و سریع ترین تجربه توجه داشته باشید، یادداشت های چسبان شما را قادر میسازد به یادداشت های خود را با انتخاب فونت و تمام گزینه های قالب بندی متن ثبت کنید. میتوانید یادداشت های خود را روزانه به روز کنید و حتی می توانید آنها را به عنوان یک سند متن یا PDF تبدیل کنید.

Smart PDF

smart pdf

PDF یک فرمت محتوای مفید است، آیا تا به حال سعی کرده اید متن را از یک PDF کپی کنید؟ با استفاده از Smart PDF ، شما با smart pdf این کار را با فرمت های مختلف بسیار ساده تر انجام خواهید داد، نه تنها فایل های Word، Excel، Powerpoint و JPG را به PDF تبدیل می کند، بلکه آنها را به روش دیگری تبدیل می کند و همچنین نتایج را به طور مستقیم در Google Drive یا Dropbox برای شما ذخیره می کند.

FATRANK

FATRANK

برای پیدا کردن کلمات کلیدی وب سایت خود و رتبه آن در گوگل استفاده می شود و از ابزارهای مفید برای چک کردن سئو سایت است. این برنامه افزودنی از تنظیمات جستجوی محلی گوگل شما استفاده می کند و فهرست های محلی را به عنوان موقعیت، رتبه بندی می کند. برای متوقف کردن آن، مطمئن شوید که موقعیت مکانی شما در تنظیمات جستجوی Google به کشور شما تنظیم شده است.  FATRANK یک افزونه سبک رایگان در مرورگر برای چک کردن رتبه کلمه کلیدی است. به سادگی یک وب سایت را مشاهده کنید، روی آیکن FATRANK کلیک کنید، کلمه کلیدی خود را تایپ کنید و به شما نشان می دهد که کدام وب سایت در گوگل رتبه بندی می کند و کدام URL صفحه را رتبه بندی می کند.