در این مطلب به بررسی اشتباهات رایج در سئو که افراد مرتکب آن می شوند می پردازیم.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی اشتباه

این اشتباهی است که بسیاری از افراد مرتکب می شوند و از آن که حتی کارشناسان با تجربه SEO نیز آن را مرتکب می شوند. افراد کلمات کلیدی را انتخاب می کنند که در ذهنشان توصیفی از وب سایت خودشان است اما فقط تعداد کمی از ​​کاربران ممکن است آنها را جستجو کنند. به عنوان مثال ، اگر یک سایت مشاوره دارید، ممکن است متوجه شوید که مثلا “مشاوره روابط” برای شما مؤثر نیست، حتی اگر دارای کلید واژه “مشاوره” باشد ، در حالی که “مشاوره آنلاین در زمینه روابط خانوادگی” یک کلید واژه جذاب برای جستجوی کاربران است. انتخاب کلمات کلیدی نامناسب می تواند باعث شود کمپین سئو شما با شکست مواجه شود.

نادیده گرفتن برچسب عنوان (تگ title)

نادیده گرفتن برچسب <title> نیز یک اشتباه رایج است. این تگ یکی از مکان های بسیار مهم برای قراردادن کلمه کلیدی در آن است، زیرا نه تنها به شما در بهینه سازی کمک می کند بلکه متن موجود در برچسب <title> در نتایج جستجو به عنوان عنوان صفحه شما نشان داده می شود.

ساخت وب سایت Flash بدون جایگزین html

وب سایت های فلش ممکن است بسیارجذاب باشد اما برای موتورهای جستجوگراینطورنمی باشد. اگر واقعاً اصرار دارید که سایت شما مبتنی بر Flash باشد و می خواهید موتورهای جستجو آن را دوست داشته باشند ، یک نسخه html از آن تهیه کنید. موتورهای جستجو به دلایلی سایتهای Flash را دوست ندارند، مهم ترین علت آن این است که خزنده های آن ها نمی توانند محتوای فلش را بخواند و بنابراین نمی تواند آن را فهرست بندی کند.

منوهای جاوا اسکریپت

موتورهای جستجو جاوا اسکریپت را نمی خوانند و صفحات وب خود را بر این اساس می سازند. بنابراین اگر منوهای جاوا اسکریپت دارید که نمی توانید بدون آن کار کنید، باید نقشه سایت (یا قرار دادن لینک ها در برچسب noscript) را بسازید تا تمام پیوندهای شما توسط خزنده ها خوانده شوند.

اهمیت نقشه های سایت (sitemap)
شاید این مطلب را نیز بپسندید

عدم تغییر و بهینه سازی سایت

اگر می خواهید موفق باشید ، باید طراحی سایت خود را به طور دائم بهینه کنید ، به رقابت توجه کنید و تغییرات در الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو را تغییر دهید.

تمرکز بیش از حد بر روی برچسب های متا

به نظر می رسد بسیاری از مردم فکر می کنند سئو تنها درست کردن meta keyword و meta description شماست! در واقع، برچسب های متا در حال حاضر تاثیر گذشته را ندارند. شما می توانید کلمات کلیدی و توضیحات متا خود را ایجاد کنید اما فقط به این دلیل رتبه خوبی کسب نمی کنید.

استفاده از تصاویر فقط برای عناوین

بسیاری از مردم فکر می کنند که یک تصویر برای عنوان ها و فهرست ها بهتر از متن است. بله ، یک تصویر می تواند باعث شود سایت شما متمایز تر به نظر برسد اما استفاده از تصاویر از نظر سئو برای عناوین و منوها یک اشتباه بزرگ است زیرا برچسب ها و لینک های منو h2 ، h1 و غیره موارد مهم SEO هستند. 

نادیده گرفتن URL ها

بسیاری از افراد اهمیت URL خوب را دست کم می گیرند. نام صفحه های پویا هنوز هم بسیار متداول است و هیچ کلمه کلیدی در URL بیش از یک استثناء یک قانون نیست. بله ، امکان رتبه بالا حتی بدون کلمات کلیدی در URL وجود دارد اما همه برابر هستند ، اگر کلمات کلیدی در URL (خود دامنه ، یا نام پرونده ها ، که بخشی از URL هستند) دارید ، این مزیت بیشتری را به شما می دهد. بنابراین هیچ بهانه ای برای داشتن آدرس های اینترنتی بدون کلمه وجود ندارد.

بک لینک های اسپم و بی کیفیت

این توهم شایع است که بک لینک های بیشتر همیشه بهتر هستند و به همین دلیل است که این وب مسترها به مزارع پیوند، انجمن ها کامنت ها  و غیره متوسل می شوند که در نهایت می تواند به ممنوعیت(پنالتی شدن) سایت آنها منجر شود. در واقع ، آنچه شما نیاز دارید ، بک لینک های با کیفیت است.

فقدان کلمات کلیدی در محتوا

هنگامی که روی کلمات کلیدی خود تمرکز می کنید ، محتوای خود را تغییر داده و کلمات کلیدی را در هر کجا که معقول باشد قرار دهید. حتی بهتر است آنها را جسورانه یا برجسته(bold) نمایش دهید.

این ها بخشی از اشتباهات رایج در سئو بودند که به طور خلاصه سعی کردیم آنها را مطرح کنیم.