بی تردید کیفیت بک لینک ها برای موفقیت SEO اهمیت دارد. بیشتر، سوال این است که چگونه آنها را دریافت کنید. در حالی که با بهینه سازی محتوای صفحات به نظر می رسد راه ساده تری است(زیرا همه چیز به شما بستگی دارد) ولی با لینک ها به نظر می رسد که شما باید به دیگران متکی باشید تا برای موفقیت خود کار کنید.

خوب این تا حدی درست است، چرا که در حالی که بک لینک ها، لینک هایی هستند که در سایت دیگری شروع می شوند و به شما اشاره می کنند. شما می توانید با یک وب مستر در رابطه با جزئیات سایت مثل anchor text ها صحبت کنید. شما کنترل کامل بر لینک ها ندارید، اما هنوز جنبه های زیادی وجود دارد که می تواند مورد مذاکره قرار گیرد.

گرفتن بک لینک ها به روش طبیعی

ایده پشت بک لینک ها به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی صفحه این است که اگر یک صفحه خوب باشد، مردم شروع به اتصال به آن می کنند اما در عمل دقیقا اینطور نیست یا حداقل شما همیشه نمی توانید به این واقعیت اطمینان داشته باشید که محتوای شما خوب است و افراد به شما پیوند خواهند داد.

بله، اگر محتوای شما خوب و مناسب باشد، می توانید تعداد زیادی از لینک های با کیفیت را از جمله سایت هایی با موضوع مشابه به نام خود دریافت کنید (و این ها با ارزش ترین نوع لینک ها هستند، به ویژه اگر متن حاوی کلمات کلیدی شما باشد) و آنچه شما دریافت می کنید بدون تلاش به گرفتن بک لینک می تواند بهترین بک لینک ها را به سمت سایت شما روانه کند تا با موفقیت سایت خود را ارتقا دهید. اگر در تولید محتوای بسیار عالی و کاربر پسند موفق نبودید بنابراین، مجبور خواهید بود به روش های دیگر برای به دست آوردن بک لینک های با کیفیت که به شرح زیر است اقدام کنید.

راه هایی برای ساختن بک لینک

از جمله روش های قابل قبول، ساخت لینک ها در دایرکتوری ها، ارسال در انجمن ها، وبلاگ ها و دایرکتوری های مقاله است. راه های غیر قابل قبول عبارتند از پیوند بین (اتصال از یک سایت به سایت دیگری که متعلق به همان مالک است یا عمدتا به منظور هدف قرار دادن یک مزرعه لینک است)، ارتباط با سایت های اسپم یا سایت هایی که هر گونه محتوای غیرقانونی را میزبانی می کنند، خرید بک لینک ها به صورت فله، لینک دادن به مزارع لینک و غیره

اولین گام در ایجاد لینک ها یافتن مکان هایی است که می توانید لینک های با کیفیت را دریافت کنید. بعد از یافتن این مکان ها شما کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد می کنید و توسط یک مقاله، پیام، ارسال پست ودر آن ها به سادگی یک لینک به سایت خود ارسال کنید.

شما ممکن است تعجب کنید که چرا این سایت ها چنین دارایی ارزشمندی را به عنوان بک لینک به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند؟ پاسخ ساده است، آنها نیاز به محتوا برای سایت خود دارند. شما برای آنها را به صورت رایگان به چیزی که نیاز دارند فراهم می کنید و در عوض آنها نیز به شما رایگان به چیزی که شما نیاز دارید (لینک های با کیفیت) فراهم می کنند.

طراحی سایت فروشگاهی
شاید این مطلب را نیز بپسندید

قرار دادن لینک سایت درون دایرکتوری ها

اگر شما در مورد حضور وب سایت خود جدی هستید، فهرست شدن در دایرکتوری ها مانند  yahooo ، jasmine و سایر دایرکتوری های با کیفیت، ضروری است. نه تنها به این دلیل که این راهی است برای دریافت برخی از لینک های با کیفیت به صورت رایگان، بلکه همچنین به این دلیل که این راه به راحتی توسط هم موتور جستجو و هم بازدید کنندگان بالقوه قابل توجه است.

انجمن ها(forums) و دایرکتوری های مقاله(Article directories)

به طور کلی قراردادن بک لینک در پست های انجمن ها و وبلاگ ها نیز یک راه برای دریافت بک لینک های با کیفیت با متن لنگر(anchor text) شما خواهد بود. با این وجود، در بعضی موارد مدیر انجمن یا وبلاگ میتواند پست شما را ویرایش کند یا حتی آن را حذف کند، در صورتی که با سیاست وبلاگ مطابقت نداشته باشد. همچنین، گاهی اوقات مدیران لینک ها را در پست ها مجاز نمی کنند، مگر اینکه آنها مرتبط باشند. در بعضی موارد نادر (که بیشتر از یک قانون استثنا است) مالک یک انجمن یا وبلاگ موتورهای جستجو را از فهرست آن ممنوع کرده و در این صورت ارسال لینک ها بی فایده است.

در حالی که پست های انجمن می توانند کوتاه باشند و تلاش زیادی نکنند، ارائه مقالات به دایرکتوری ها می تواند زمان بیشتری داشته باشد، زیرا معمولا مقاله ها طولانی تر از پست ها هستند و هنگام نوشتن آنها نیاز به تفکر دقیق دارند.

تبادل محتوا و برنامه های وابسته

تبادل محتویات محتوای سایت و برنامه های وابسته شبیه به روش قبلی دریافت لینک های با کیفیت است. به عنوان مثال، شما می توانید به سایت های علاقه مند، RSS را به صورت رایگان ارائه دهید. هنگامی که سایت دیگر RSS خود را منتشر می کند، یک لینک به سایت شما ارسال می شود و به طور بالقوه تعداد زیادی از بازدید کنندگان، به سایت شما برای دیدن جزئیات بیشتر در مورد سرفصل که در سایت دیگر خواندند، می آیند.

استفاده از اطلاعیه ها در مطبوعات

اگر چه این به سختی یک راه روزمره برای ایجاد لینک هاست، اما رویکردی است که اگر به درستی انجام شود، نتایج خوبی به دست می دهد. سایت های بسیاری وجود دارند که به طور رایگان یا پرداخت هزینه اعلامیه های خبری و اطلاعیه برای مطبوعات منتشر می کنند.انتشار یک اطلاعیه مطبوعاتی حرفه ای در مورد یک رویداد مهم می تواند بسیاری از بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما جلب کند و یک بک لینک از یک سایت مطبوعاتی معتبر به شما کمک خوبی برای تلاش های SEO می کند.

اجتناب از برنامه های لینک سازی

یکی از شیوه هایی که باید اجتناب شود تبادل لینک است. برنامه های زیادی وجود دارند که به تبادل بک لینک ها کمک می کنند. این اصل ساده است،  شما یک لینک را به یک سایت اضافه می کنید، آنها نیز بک لینک خود را در سایت شما قرار می دهند. چندین چیز مهم درباره برنامه های تبادل لینک وجود دارد. اول، در مورد رابطه بین لینک های خروجی و ورودی مراقب باشید. دوم (و مهمتر) خطر این است که شرکای تبادل لینک شما سایت های اسپم لینک سازی باشند. در صورتی که اگر این مورد باشد، شما حتی می توانید از نتایج موتورهای جستجو حذف شوید، بنابراین برنامه های تبادل لینک بسیار خطرناک است و اصلا توصیه نمی شود.