هر بروزرسانی الگوریتم های موتورهای جستجو، به عنوان مثال به روز رسانی شناخته شده پاندا ، منبع اصلی استرس برای هر وب مستر است، چرا که اغلب این به روز رسانی ها مانند زمین لرزه هستند. رتبه بندی های شما را به سمت بالا و همه تلاش های شما برای بالا بردن رتبه بندی سایت شما تکان می دهند. این تغییرات اجتناب ناپذیر است و هیچ چیز برای جلوگیری از آنها وجود ندارد. برخی از اقدامات شما می توانید می تواند به منظور جلوگیری از این ضربات انجام شود. در واقع، اعتقاد بر این است که اگر شما بهترین شیوه های سئو کلاه سفید را دنبال کنید، شما از به روز رسانی ها ایمن هستید.

در اینجا برخی از پیشنهادات (علاوه بر بهترین شیوه های کلاه سفید) نحوه ایجاد سایت که سایت شما را کمتر با تغییرات الگوریتم موتور جستجو آسیب پذیر می کند داده شده است.

با این حال، قبل از این که مراحل خود را ادامه دهیم، بیایید روشن کنیم که همه نوسانات ترافیکی در نتیجه الگوریتم های موتور جستجو به روز نمی شود. اغلب نوسانات طبیعی است، به عنوان مثال، نوسانات فصلی بوسیله یک تغییر الگوریتم ایجاد نمی شود، بلکه بر اساس زمان فاکتور سال است. کنترل چنین تغییراتی سخت تر است، زیرا به طور مشابه با الگوریتم های موتورهای جستجو آنها نیز خارج از دسترس شما هستند و به همین دلیل است که ما در این مورد بحث نمی کنیم.

روی کلمات کلیدی تان تمرکز کنید

وقتی می خواهید ترافیک را از موتورهای جستجو افزایش دهید، اولین ایده ممکن است این باشد که اگر شما موفق به رتبه بندی بیشتر برای کلمات کلیدی شوید، ترافیک بیشتری خواهید یافت. این امر ممکن می شود (به خصوص اگر کلمات کلیدی نزدیک نیستند) اما اساسا لزوما چنین نیست.

شما ممکن است فکر کنید که وقتی کلمات کلیدی جدید اضافه می کنید، این باعث افزایش ترافیک می شود، اما در واقع این کاملا اشتباه است. این کلمات کلیدی جدید ربط پذیری کلمات کلیدی فعلی شما را کاهش میدهد و در نتیجه شما ممکن است برخی از ترافیک را که قبلا داشته اید را از دست بدهید. بنابراین، قبل از اینکه برخی از کلمات کلیدی جدید را هدف قرار دهید، همیشه آماده بازگرداندن باشید، اگر نتایج بدتر از حد انتظار باشد.

بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی طولانی اغلب نادیده گرفته می شود. با این حال، کلمات کلیدی طولانی بر ضد تغییرات در الگوریتم ها هستند. ترافیک کلمات کلیدی دلخواه طولانی، به دلیل رقابت کمت، کم تر نوسان پیدا می کنند. اگر شما تا به حال کلمات کلیدی طولانی انتخاب کرده اید، شروع به بهینه سازی آنها کنید.

بهینه سازی برای کلمات کلیدی کمتر رقابتی

کار روی کلمات کلیدی که سختی کمتری دارند در هنگام تغییرات الگوریتم ها کمتر افت رتبه بندی پیدا می کنند. برای مثال، اگر ۱۰ سایت که برای یک کلمه کلیدی رقابت می کنند، حتی اگر گوگل الگوریتم خود را به روز رسانی کرده و نتایج را تغییر دهد، بدترین چیزی که ممکن است برای شما اتفاق بیفتد این است که به دلیل رقابت کم در آن کلمه افت دو یا سه رده داشته باشید، که خیلی بهتر از افت چند صفحه ای است که کاملا با کلمات کلیدی که صدها سایت برای آنها رقابت دارند امکان پذیر است.

طراحی اوراق اداری
شاید این مطلب را نیز بپسندید

ارسال محتوا جدید به طور منظم

فواصل طولانی و بزرگ بین پست های جدید می توانند به معنای واقعی کلمه وب سایت خود را حتی برای کلمات کلیدی که همیشه برای رتبه بندی مناسب استفاده می کردند را دفن کنند و حتی اگر هیچ الگوریتم موتور جستجو تغییر نکند. در حالی که شما نمی توانید این تغییرات را فقط با ارسال مطالب جدید به طور کلی بسنجید، زیرا زمان برای پست های جدید به خوبی رتبه بندی می شود، محتوای جدید خون تازه است و باعث ترافیک می شود. همانطور که چندین بار ذکر شده، بهتر است یک قطعه محتوا جدید در هفته یا حتی یک ماه ارسال کنید تا ماهها بدون محتوای آن ارسال شود و سپس ۲۰ تکه محتوا جدید را بارگیری کنید.

دریافت بک لینک فقط از سایت های معتبر و با آتوریتی بالا

در حال حاضر لینک ها از سایت های اسپم یا با آتوریتی پایین یا بی مرتبط با محتوای سایت شما می تواند به شما صدمه بزند. به همین دلیل است که شما نیاز دارید لینک ها را فقط از سایت های مرتبط با رتبه بالا و سایت های مرتبط دریافت کنید. علاوه بر آن هنگامی که یک سایت معتبر وقتی یک لیست لینک ایجاد می کند، به سختی آن را حذف می کند تا از رتبه بندی خود محافظت کند، همانطور که برخی از سایت های دیگر نیز انجام می دهند.

برای جلوگیری از پیوند ها از سایت های بد، شما می توانید از ابزارهای مختلف برای کشف ارتباط با آنها استفاده کنید.

ارتقاء در رسانه های اجتماعی

این همان مثال است که تمام تخم مرغ خود را در یک سبد قرار ندهید، یعنی تمام ترافیک خود را از موتورهای جستجو دریافت نکنید. هنگامی که شما شروع به تنوع منابع ترافیک خود می کنید و بهترین مورد در این زمینه رسانه های اجتماعی است. سایت هایی مانند فیسبوک ، توییتر ، لینکدین و غیره برای استفاده رایگان هستند و اگر شما پست های خود را محبوب کنید، آنها می توانند برای شما تعداد زیادی ترافیک به ارمغان بیاورند.

اگر نمی خواهید اثرات منفی تغییرات الگوریتم را به حداکثر برسانید، باید فعالیت داشته باشید و مراحل ذکر شده در این مقاله را انجام دهید. متاسفانه، حتی اگر شما همه این موارد را نیز انجام دهید، هنوز نمی توانید بگوئید که شما به طور کامل تحت پوشش قرار گرفته اید، اما حداقل شما این آسیب ها را به حداقل رسانده اید.