گوگل ادوردز(Google AdWords)، سیستم تبلیغاتی گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان بر اساس کلمات کلیدی خاصی پیشنهاد می دهند تا تبلیغات انها در نتایج ابتدایی جستجوی کاربران ظاهر شوند. تبلیغ کنندگان باید برای هر کلیک کاربران بر روی لینک آنها مبلغی پرداخت می کنند، این به این معنی است که Google از جستجو پول می گیرد.

گوگل ادوردز، سیستمی است که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدماتتان در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است.

اول از همه، اگر شما این کار را درست انجام دهید، AdWords می تواند کسب و کار شما را رونق ببخشد اما اگر شما آن را اشتباه انجام دهید، می توانید مبالغ زیادی را از شما کسر کند بدون اینکه نتیجه ای از این کار حاصل کنید.

آیا گوگل ادوردز کار می کند؟

بسته به رقابت پذیری کلمات کلیدی که شما برای آن پیشنهاد می دهید و مرتبط بودن آن کلمه با تبدیل واقعی برای شرکت شما وانتخاب صحیح آن کلمات کلیدی ممکن است برای کسب و کار شما کار کند. در بیشتر موارد ما متوجه شدیم که Google AdWords برای بسیاری از انواع کسب و کار بسیار موثر است، مگر اینکه آنها پول خود را با کلمات کلیدی اشتباه هدر بدهند و یا تبلیغات ضعیفی را بنویسند.

گوگل ادوردز یک پلت فرم تبلیغاتی پرداخت Pay Per Click (پرداخت بر اساس هر کلیک)است، این موضوع بدین معنی است که شما می توانید از طریق سرمایه گذاری و مزایده برای یک سری عبارات جایگاه تبلیغ را مشخص کنید و تنها زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربر بر روی تبلیغتان کلیک کرده باشد.

برخلاف سایر پلتفرم های PPC مثل فیس بوک، AdWords در واقع تبلیغ کنندگان را دو راه اصلی برای دسترسی به افراد را فراهم می کند: ۱) از طریق شبکه جستجوی گوگل ۲) از طریق Google Display Network.

در حالی که این رویکردها کاملا متفاوت هستند ، آنها هر دو از یک سیستم پیشنهاد مناقصه PPC استفاده می کنند که در آن تبلیغ کنندگان پیشنهاد می کنند که تبلیغات خود را به مخاطبان مربوطه نشان دهند.

نحوه ایجاد طرح بندی و ساخت لایه های وب سایت در فتوشاپ
شاید این مطلب را نیز بپسندید

شبکه جستجوی Google به شما امکان می دهد آگهی خود را به افرادی که در جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر شما هستند را نشان دهید. همانطور که احتمالا تصور می کنید، این “تبلیغات متن” یک فرصت عالی برای جذب کاربران است که در مراحل تحقیق و خرید مراحل فروش دیجیتال قرار دارند. آگهی های متنی با یک برچسب کوچک “Ad” در کنار URL سایت مشخص شده اند.

Google Display Network به طور متفاوتی کار میکند. به جای نشان دادن تبلیغات به کاربران که به طور فعال برای یک محصول یا سرویس آنلاین جستجو می کنند، “نمایش تبلیغات” یا “تبلیغات بنر” بر روی وبسایت هایی قرار می گیرند که فکر می کنید هدف شما قرار می گیرد.

با گوگل ادوردز به محض این‌که کمپین تبلیغاتی خودتان را فعال کنید، تبلیغات شما ظاهر خواهند شد و شما می‌توانید آمار و نتایج آن‌را به سرعت دریافت کنید. شما می‌توانید آمار کارآمدی واژه‌های کلیدی موثر‌تر خود را بیابید که در ساخت یک سئو موفق هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، ما فکر می‌کنیم بهتر است همین امروز ادوردز را شروع کرده و پس از مدتی سئو (SEO) را هم در کنار آن شروع کنید تا بتوانید در طولانی مدت هم رتبه خود را صفحه جست‌وجوی گوگل بهبود ببخشید و با اجرای SEO و AdWords به صورت همزمان، قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت.

موقعیت واقعی آگهی خود را با رتبه بندی آگهی (حداکثر میزان امتیازات کیفیت) تعیین می کند. بالاترین سطح آگهی رتبه اول آگهی را می گیرد. تنها استثناء این قانون زمانی است که شما تنها پیشنهاد دهنده یا کمترین پیشنهاد در حراج AdWords هستید. سپس حداکثر قیمت هر کلیک را پرداخت می کنید.

هنگامی که یک پرس و جو در Google ایجاد می شود، موتور جستجو درخواست را پردازش می کند و حراج را اجرا می کند و سپس موقعیت های تبلیغاتی و CPC(یا هزینه هر کلیک، مبلغی است که هر تبلیغ کننده تبلیغاتی را در هر زمان که تبلیغ AdWords خود را کلیک می کند، پرداخت می کند.) هر تبلیغ کننده را تعیین می کند.