وقتی که در جستجو به یک صفحه می آیید، مطمئنا شما در مورد متا تگ ها و چگالی کلمات کلیدی برای یک عمر شنیده اید.

۱- از URL های بهینه از لحاظ سئو استفاده کنید

گوگل اعلام کرده است که ۳ تا ۵ کلمات اول در یک URL بیشتر وزن می شود و تجربه نشان داده است که آدرس‌های کوتاه به داشتن رتبه بهتر در گوگل کمک می‌کند.همیشه کلمات کلیدی مورد نظر خود را در URL خود قرار دهید.

۲- شروع عنوان با کلمه کلیدی

تگ عنوان شما مهمترین عامل جستجو در صفحه است. تگ عنوان شما مهمترین المان سئوی درون صفحه‌ای محسوب می‌شود. هر چقدر کلمه کلیدی شما در تگ عنوان زودتر بیاید، برای موتورهای جستجو از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

۳- اضافه کردن جزئیات به عنوان شما

با استفاده از جزئیاتی مانند “۲۰۱۹”، “بهترین”، “راهنمای”، “چک لیست”، “سریع” و “بررسی” می تواند به شما برای رتبه های بهتر کلمات کلیدی مورد نظر شما کمک کند. 

۴- عنوان پست وبلاگ خود را در یک تگ <H1> قرار دهید

تگ H1 نشان دهنده عنوان شـما است. اکثر CMS ها (مانند وردپرس ) به طور خودکار برچسب H1 را به عنوان پست وبلاگ شما اضافه می کنند. اما برخی از قالب ها این تنظیم را تغییر می دهند. کد سایت خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که عنوان شما تگ H1 است. با چک کردن کد سایت شما اطمینان حاصل کنید از اینکه فقط یک تگ H1 در هر صفحه دارید و تگ H1 باید کلمه مورد نظر خود را داشته باشد.

۵- تحت تاثیر قرار دادن کاربر با محتوای چند رسانه‌ای

با استفاده از تصویر، ویدئو، نمودار و … نرخ خروج کاربران را از وب سایت کاهش دهید و کاربر را بیشتر در صفحه نگه دارید. این‌ اصلی‌ترین معیا در تعامل با کاربر است که در رتبه وب سایت شما تاثیر مستقیم می‌گذارند.

۶- قرار دادن زیر عنوان ها در تگ های H2

کلمات کلیدی مورد نظر خود را حداقل یکبار در زیر عنوان ها قرار دهید و آن را در یک تگ H2 قرار دهید.

۷- استفاده از کلمه کلیدی در ۱۰۰ کلمه اول مطالب و پست ها

کلمه کلیدی شما باید در اولین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه مقاله شما ظاهر شود. این به Google کمک می کند در درک آنچه در مورد صفحه شما است.

۸- استفاده از طراحی ریسپانسیو(واکنش گرا)

گوگل در سال ۲۰۱۵ مجازات سایت های ناسازگار با تلفن همراه را آغاز کرد و آن ها را جریمه کرد و به احتمال فراوان هرچه پیش برویم این جریمه ها بیشتر هم خواهد شد. برای کسب رتبه های بهتر لازم است از طراحی واکنش گرا استفاده کنید. یک سایت بهینه سازی شده با تلفن همراه اکنون یکی از واجبات یک طراحی باید باشد. بهترین راه برای بهینه سازی سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه چیست؟ طراحی واکنش گرا.

SEO چیست؟
شاید این مطلب را نیز بپسندید

۹- استفاده از لینک های خارجی

این یک استراتژی جستجوگر ساده و کلاه سفید برای کسب ترافیک بیشتر است. لینک های خروجی به صفحات مرتبط به Google کمک می کند تا موضوع صفحه شما را مشخص کند. همچنین گوگل نشان می دهد که صفحه شما یک مرکز اطلاعات کیفی است.

۱۰- استفاده از لینک های داخلی

دو یا سه لینک داخلی درون هر پست خود قرار دهید. اگر می‌خواهید یک نمونه بسیار خوب از لینک‌سازی داخلی را ببینید، به سایت ویکی پدیا مراجعه کنید.

۱۱- افزایش سرعت سایت

گوگل اظهار داشته است که سرعت بارگذاری صفحه یک سیگنال رتبه بندی جستجوگرها برای SEO است (و اخیرا PageSpeed ​​را حتی مهم تر ساخته است). شما می توانید سرعت سایت خود را با استفاده از CDN ، فشرده سازی تصاویر و تغییر به یک هاست سریعتر افزایش دهید.

اطمینان حاصل کنید که سایت شما بیش از ۴ ثانیه بارگذاری نمی شود.سایت MunchWeb متوجه شد که ۷۵ درصد از کاربران مجددا به یک سایت که بارگیری آن بیش از ۴ ثانیه طول بکشد بازنمیگردند.

۱۲- کلمات پیشنهادی گوگل (LSI ها) را در پست خود پخش کنید

کلمات کلیدی LSI مترادف هایی هستند که Google برای تعیین موضوع صفحه از آنها استفاده می‌کند. این کلمات در هنگام جستجو در پایین صفحه گوگل مشخص می شود.

۱۳- بهینه سازی تصویر

اطمینان حاصل کنید که نام فایل تصویر شما شامل کلمه کلیدی مورد نظر شما (به عنوان مثال: on-page-seo.png) باشد و اینکه کلمه کلیدی شما در متن جایگزین تصویر (alt text) وجود دارد.

۱۴- قرار دادندکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی ممکن است نقش مستقیمی در رتبه بندی سایت شما نداشته باشند. اما شبکه های اجتماعی باعث ایجاد ویو های بیشتری برای محتوای شما می شود و احتمال اینکه کسی به شما لینک دهد بیشتر می شود. بنابراین در مورد قرار دادن دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی در سایت خود دقت کنید. نتیجه یک تحقیق از BrightEdge نشان داد که دکمه‌های واضح اشتراک‌گذاری می‌توانند تا %۷۰۰ میزان اشتراک‌گذاری را افزایش دهند.

۱۵- محتوا با طول کلمات زیاد ارسال کنید

محتواهای طولانی، رتبه مشخصاً بالاتری را در صفحه اول گوگل از آن خود می‌کنند.

۱۶- زمان ماندن کاربران در سایت را افزایش دهید

اگر فردی بلافاصله پس از ورود بر روی صفحه، دکمه بازگشت را بزند یا اینکه صفحه را ببندد به صورت سیاه و سفید به گوگل اعلام می کند، این صفحه با کیفیت پایین است. به همین دلیل است که گوگل از “زمان ماندن” برای به دست آوردن کیفیت محتوای خود استفاده می کند. با نوشتن متون طولانی و جذاب، زمان ماندن کاربران را برای خواندن آن مطلب در سایت خود را افزایش دهید.