یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که برای افزایش فروش از آن استفاده می شود اما چگونه این حالت اتفاق می افتد با مثالی آن را برایتان توضیح می دهیم. افیلیت مارکتینگ به معنای همکاری در فروش نیز هست.

افرادی هستند که با نام افیلت ها به تبلیغات سایت ها می پردازند و در قبال کاری که انجام می دهند مبلغی را به خاطر کاری که انجام داده اند دریافت می کنند به اصطلاح می توان گفت که آن ها بازاریابی پورسانتی انجام می دهند و در قبال کاری که انجام می دهند پورسانت می گیرند البته لازم به ذکر است که مبلغ ای که پرداخت می شود می تواند هم به صورت درصدی باشد و هم به صورت ثابت.

بازاریابی افیلیت مارکتینگ سود آور می باشد و هم شخصی که به عنوان افیلنت سایت را تبلیغ می کند سود کسب می کند و هم شخصی که تبلیغ سایت اش را انجام می دهند سود می برد  چرا که به نسبت هر یک از محصولاتی که به فروش می رود تولید کنند سود بیشتری عاید اش می شود و مقداری از این سود به افیلنت می رسد.

زمانی که شخص از طرف سایتی که تبلیغات شما را انجام می دهد وارد سایت شما شود و محصولی را بخرد پلتفرم های افیلیت مارکتینگ برای شخص تبلغ کننده مبلغی را به عنوان کارمزد یا پاداش پرداخت می کند.

حال ممکن است شخصی وارد سایت شود منتها خریدی نکند و یا از سایت خارج شود خب این مورد دو حالت دارد یا این شخص دیگر به سایت شما باز نمیگردد یا دوباره برگشته و خرید اش را انجام می دهد خب اگر مورد دوم صدق کند و شخص دوباره به سایت شما بازگردد و خرید کند در این صورت هم مشخص می شود که در ابتدا از چه طریقی به سایت وارد شده است و در این صورت هم درصدی برای شخص واریز می شود.

پرداخت های کمیسیون افیلیت

برای پرداخت کمیسیون به افیلیت سه حالت وجود دارد اولین حالت حالتی است که به ازای هر عمل پرداخت انجام می گیرد، حالت دوم حالتی است که به ازای هر فروش پرداخت می شود و حالت سوم و اخرین حالت حالتی است که به ازای هر لید یا تشویق پرداخت انجام می گیرد.

  • پرداخت به ازای فروش در حالت اول که به ازای هر فروش شما می توانید کمیسیون بگیرید باید توجه داشته باشید که محصولی که می خواهید به تبلیغ آن بپردازید در حدی شگفت انگیز هست و یا شما می توانید به صورتی محصول را جذاب و منحصربه فرد ارائه کنید که شخص ترغیب به خرید آن شود چرا که اگر نتوانید محصول را به فروش برسانید مبلغی هم نمی توانید طلب کنید جرا که در ازای هر فروشی که انجام می گیرید مبلغ به حساب شما پرداخت می شود.
  • پرداخت به ازای هر عمل در حالت دوم همان طور که مشخص است به ازای هر عمل مبلغی به حسابتان واریز می شود اما این عمل به چه معنا می باشد در این حالت افیلیت لینک فروشگاه را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و هر کاربری که از طریق افیلیت وارد لینک مربوطه شود، مبلغی برای افیلیت وارد می شود.
  • پرداخت به ازای هر لید در این حالت که سومین حالت به شمار می رود که در این حالت افیلیت سعی به تشویق کاربران دارد تا مشخصات و ادرس و شماره تماس خود را داخل سایت ثبت کنند و در این حالت هر کاربری که مشخصات خود را وارد کند و آن را ثبت کند در این صورت مبلغی به افیلیت پرداخت می شود.
طراحی سایت شخصی
شاید این مطلب را نیز بپسندید

البته لازم به ذکر است که استفاده از این روش دارای مزایا و معایبی هست که این مزایا و معایب هم برای افیلیت و هم برای شخصی فروشنده است به حساب می آید اما در مجموع جزء یکی از روش های خوب محسوب می شود که حتی فروشگاه آمازون نیز از این روش استفاده می کند.