بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها برای این که بیشتر دیده شوند به تبلیغات نیاز دارند. گستردگی و محبوبیتی که تبلیغات بین مردم پیدا کرده است، سبب شده است که ایده ها و طرح های مختلفی برای آن به وجود آید. یکی از این راه های تبلیغات که کاربرد زیادی هم دارد، طراحی و چاپ ساک دستی . استفاده از ساک های دستی در سال های قبل نیز بوده است اما امروزه استفاده از آن گسترش یافته است. ساک دستی باید به نحوی خلاقانه طراحی شود و برند شرکت را به خوبی به نمایش بگذارد. شاید بازاریابی از طریق ساک دستی علم دقیقی نباشد اما حتما اصولی دارد که باید در طراحی ساک دستی در کرج از آن پیروی کرد.

تاریخچه استفاده از ساک دستی

همانطور که در بالا گفتیم ساک دستی در زمان های قدیم نیز مورد استفاده قرار می گرفته است، اما در روزگار امروز کاربرد بیشتری یافته است. مثلا در تاریخ آمده است که مردمان باستان اشیاء گرانبهای خود را با کیسه های ابریشمی حمل و نقل می کردند. برای اولین بار در قرن شانزدهم ساک دستی مورد استفاده قرار گرفت؛ اما در آن زمان حرفی از تبلیغات نبود. به مرور زمان صاحبان مشاغل به این فکر افتادند که از این وسیله پرکاربرد به نفع کسب و کار خود استفاده کنند و نام برند و لوگوی خود را بر روی آن چاپ کنند. اینگونه شد که ساک دستی تبدیل به وسیله ای برای تبلیغ کسب و کارها شد.

 انواع ساک دستی در کرج

ساک های دستی در کرج به صورت کلی در چهار نوع طراحی و چاپ  می شوند: ساک دستی کاغذی، ساک دستی پلاستیکی، ساک دستی قابل استفاده مجدد و ساک دستی زیست تخریب پذیر.

ساک دستی کاغذی

ساک های دستی کاغذی در رنگ ها و در طرح های مختلف تولید می شوند. معروفترین نوع ساک دستی کاغذی، ساک دستی کرافت است که از کاغذ کرافت ساخته می شود. برای ساخت ساک دستی کاغذی از جنس های دیگری نیز استفاده می شود، مانند: کاغذ گلاسه، مقوای پت طوسی و تحریر. ساک های دستی قابل بازیافت هستند در نتیجه دوستدار محیط زیست محسوب می شوند. همچنین بسیار شیک هستند و اکثر شرکت ها با داشتن این ساک های دستی مربوط به شرکتشان، در نمایشگاه ها حاضر می شوند. برخی از ساک های دستی داخلشان نیز رنگی است و برخی دیگر رنگ داخلشان طوسی است. اندازه و جنس کاغذ باید با توجه به نوع محصول شما انتخاب شود.

ساک دستی پلاستیکی

ساک دستی پلاستیکی از لایه ای  نازک و منعطف پلاستیکی یا پارچه پلاستیکی تولید می شود و برای حمل مواد غذایی، روزنامه و مجلات، مواد شیمیایی، زباله و … کاربرد دارد.

ساک دستی قابل استفاده مجدد

این نوع ساک دستی در واقع به ساک دستی زندگی معروف هستند و بارها قابلیت استفاده دارند و می تواند بهترین جایگزین برای ساک دستی پلاستیکی باشد. ساک دستی های پارچه ای را شاید بتوان جزء این دسته به حساب آورد که در انواع مختلف تولید می شوند.

ساک دستی قابل استفاده مجدد

ساک دستی زیست تخریب پذیر

زیست تخریب پذیر یعنی چیزی که در طبیعت توسط باکتری ها و سایر موجودات زنده می تواند تجزیه شود؛ پس ساک دستی که تخریب پذیر باشد بعد از رفتن به طبیعت، توسط باکتری ها تجزیه شده و به محیط زیست آسیبی نمی زند.

برای انتخاب نوع ساک دستی خود، بهتر است توجه داشته باشید که برای حمل چه محصولی می خواهید از آن استفاده کنید. مثلا برای حمل پارچه و لباس، ساک دستی کاغذی مناسب نیست زیرا تحمل وزن آن ها را ندارد.

SERP چیست ؟
شاید این مطلب را نیز بپسندید

 چگونگی طراحی ساک دستی در کرج

اگر قصد دارید برای کسب و کار خود ساک دستی طراحی و چاپ کنید بهتر است از قبل به نوع جنسی که می خواهید در ساک دستی شما استفاده شود، فکر کنید. مطابق با محصول شما، جنس ساک دستی نیز باید انتخاب شود. زیرا همانطور که گفتیم اگر جنس ساک دستی به درستی انتخاب نشود ممکن است وزن محصول شما را نتواند تحمل کند و خیلی زود آسیب ببیند. پس در انتخاب آن همه جوانب را در نظر بگیرید.

سپس نوبت به انتخاب رنگ می رسد. انتخاب رنگ مناسب برای ساک دستی جزء مهم ترین مراحل طراحی ساک دستی در کرج می باشد. سعی کنید به برند و لوگوی خود توجه داشته باشید، یعنی رنگی را برای ساک دستی انتخاب کنید که با برندتان و رنگ سازمانی شما هارمونی داشته باشد و از جلوه آن نکاهد.

سپس نوبت به چاپ برند است. در این مرحله باید در نظر داشته باشید که به چه تعداد ساک دستی برای تبلیغات نیاز دارید؟ توجه داشته باشید هر کدام از این مراحل بر قیمت ساک دستی تأثیر گذار است. مثلا جنس ساک دستی، نوع طراحی آن، تعداد ساک دستی که سفارش داده اید و… پس باید از قبل، به  بودجه خود توجه داشته باشید و برنامه ریزی کنید که تا چه میزان می خواهید در بخش تبلیغات از طریق طراحی ساک دستی در کرج هزینه کنید.

نکاتی که در چاپ ساک دستی در کرج باید به آن توجه داشت.

  • متن هایی که باید روی ساک دستی چاپ شود لوگو، شعار تبلیغاتی و آدرس شرکت و یا مغازه شما است. بهتر است برای کار خود شعاری در نظر بگیرید و بر روی ساک دستی چاپ کنید. متن تبلیغاتی شما نه خیلی زیاد باشد و نه این که اصلا متن تبلیغاتی نداشته باشید، بلکه متنی کوتاه را به عنوان شعار تبلیغاتی خود انتخاب کنید.
  • فونتی که استفاده می کنید باید خوانا و ساده باشد، زیرا قرار است هر کسی به محض دیدن ساک دستی بتواند متوجه برند شما شود. از سایزی برای متن خود استفاده کنید که از یک فاصله مشخصی قابل دیدن باشد.
  • اندازه متن شما باید با اندازه ساک دستی مطابقت داشته باشد. اطراف ساک دستی را سعی کنید خالی نگه دارید و آن را در مرکز ساک دستی چاپ کنید تا در هنگام برش و سایر مراحل چاپ ساک دستی در کرج، متن یا قسمتی از آن، زیر برش نرود. بهتر است در حدود ۵ میلیمتر از اطراف ساک را خالی بگذارید و به فکر فضای مورد نیاز برای دسته ساک نیز باشید.
  • برای طراحی محصولاتی که رنگی هستند باید از سیستم رنگی CMYK استفاده کنید.

آیا ساک دستی بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد؟

بر روی ساک های دستی که شرکت ها و کسب و کارها تهیه می کنند، برندشان نیز چاپ می شود. اگر هر فردی که از شما خرید می کند برای حمل وسایل خود از ساک دستی شرکت شما استفاده کند، به این معنی است که مشتری شما تبدیل به تبلیغ کننده ای سیار برای شما شده است. مشتری شما به هر کجا که برود، چشمان اطرافیان خود را به سمت ساک دستی و برند شما می کشاند و باعث می شود برندتان در ذهن آن ها ماندگار شود و برای خرید از شما کنجکاو شوند.

تهیه برخی از انواع ساک های دستی ممکن است هزینه زیادی برای شما نداشته باشد اما تبلیغ بسیار موثری برای شما خواهد داشت و حتما میزان فروش شما را افزایش می دهد. پس سعی کنید برند خود را به نحوی جذاب و زیبا بر روی ساک دستی چاپ کنید و با سایر رقبایتان متمایز باشید.