اجازه دهید با یک مثال ملموس و راحت شروع کنیم اگر شما می خواهید یک فروشگاه اینترنتی آنلاین راه بی اندازید نیاز دارید که تمامیه مواردی که در یک فروشگاه واقعی وجود دارد را داخل سایت فروشگاه آنلاین خود داشته باشید و برای آن که این ویژگی ها را وب سایت فروشگاهی شما شامل شود نیاز است که از یک افزونه به نام ووکامرس (woocommerce) استفاده کنید.

ووکامرس ( woocommerce) یک افرونه می باشد که به صورت رایگان در خدمت طراحان سایت قرار گرفته است که برای ساخت یک وب سایت فروشگاهی می توان از ووکامرس بهره مند شد، در واقع ووکامرس اداره وب سایت فروشگاه انلاین را بر عهده می گیرد.

ووکامرس (woocommerce) چه مزایایی برای سایت فروشگاه آنلاین دارد؟

ووکامرس ( woocommerce) مدیریت مسائلی مانند، مدیریت موجودی کالا ، مدیریت مالیات فروش ، محاسبات هزینه حمل و نقل و… را برعهده بگیرد.

مزایا و فواید داشتن فروشگاه آنلاین در مقایسه با فروشگاه های حقیقی ؟

فروشگاه های انلاین مزایای زیادی برای صاحب آن دارد اما مهم ترین آن گسترش طیف مشتریان است با فروشگاه آنلاین شما می توانید از هر نقطه و منطقه ای مشتری داشته باشید کل نقاط کشور و یا حتی خارج از کشور محدودیتی برای فروش محصولات شما وجود ندارد فقط نیاز است که به صورت دقیق به طراحی سایت فروشگاهی بپردازید.

در واقع سایتی طراحی کنید که مشتری بتواند با آن ارتباط برقرار کند یا به عبارت دیگر دارای( رابطه کاربری UI ) قویی و قدرت مندی باشد تا مشتری جذب شده و از سایت شما خرید کند که در نتیجه درصد فروش شما بالا می رود که دقیقا هدف اصلی یک فروشگاه همین است، اما یک فروشگاه  حقیقی بدون هیچ ارتباطی مجازی نمی تواند طیف گسترده ای از مشتریان را شامل شود.

نکات امنیتی برای محافظت از وب سایت
شاید این مطلب را نیز بپسندید

یکی دیگر از ویژگی های فروشگاه های انلاین در مقایسه با فروشگاه های حقیقی دسترسی شبانه روزی آن است در واقع فروشگاه های انلاین به صورت ۲۴ ساعته درخدمت مشتریان است.

سرعت در خرید و ارائه خدمت به تعداد بالایی از کاربران و متقاضیان فروشگاه انلاین از ویژگی های دیگری است که سایت فروشگاه انلاین دارد و …

ویژگی های افزونه ووکامرس (woocommerce) چیست ؟

  • افزونه ای است که به راحتی در وردپرس نصب می شود.
  • به سیستم پست نیز می تواند متصل شود.
  • ووکامرس افزونه ای رایگان است و به راحتی در خدمت عموم بلخص طراحان سایت قرار گرفته است.
  • این افزونه به صورت مکرر در حال به روز رسانی است و چند مدت یک بار نسخه به روز اش را در خدمت طرفدارانش قرار می دهد.
  • برای سهولت و آسانی کار کرد متقاضیان این افزونه نسخه فارسی آن نیز موجود می باشد.
  • ووکامرس (woocommerce) به صورت دقیق و کامل می تواند به ما گزارشی درباره فروش مان بدهد.
  • ارائه نمودار برای میزان فروش

از ویژگی های دیگری که ووکامرس برخورد دار است ایجاد سبد خرید برای قرار دادن چندین کالا و همچنین ایجاد راه های حمل و نقل مختلف برای محصولات به فروش رفته، ایجاد دسته بندی محصولات برای  فروش در دسته های مختلفی  مانند محصولات پرفروش، محصولات پر بازدید و … و اطلاع رسانی ویژگی های محصول از قبیل حجم و وزن و … که با توجه به این ویژگی های گفته شده کاربر می تواند با ویژگی های مد نظرش محصولی نظیر آن پیدا کند.

ایجاد فضایی به عنوان سامانه پرداخت بانکی که شخص می تواند به صورت الکترونیکی هزینه محصول خریداری شده را بپردازد.

درنتیجه می توان گفت با استفاده از ووکامرس می توان فروشگاه انلاینی با تمامیه امکانات مورد نیاز برای خرید و فروش محصولات را ایجاد کرد و میزان فروش و سود را افزایش داد و فضای جدیدی برای مشتریانی که به صورت مجازی به خرید می پردازند ایجاد کرد.