در دنیای کنونی استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سیری صعودی دارد و هم اکنون نیز دارای کاربران زیادی می باشد ما برای آن که بخواهیم به صورت مجازی تبلیغات کنیم و خرید و فروش انجام بدهیم باید بتوانیم تشخیص دهیم که انتخاب چه نرم افزاری یا چه راهی درست است.

استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از راه های مناسبی است که می توانیم از آن ها برای تبلیغات استفاده کنیم اما این که کدام یک از شبکه های اجتماعی ما را به هدف می رساند باید تحقیق و بررسی شود.

برای آن که بخواهیم اطلاعات دقیقی پیدا کنیم که چه راهی برای تبلیغ ما مناسب است باید متوجه شویم که چه راهی سبب شده تا افراد به سمت سایت ما جذب شده و شروع به تعامل با سایت کنندUTM  راه چاره ما می باشد و از آن می توانیم برای تشخیص راه مناسب برای تبلیغات مان استفاده کنیم.

UTM چیست:

UTM مخفف سه کلمه Urchin Tracking Module است که در واقع به ما کمک می کند تا متوجه شویم که کدام یک از بخش ها بهترین نتیجه را داشته و ما توانسته ایم به وسیله آن خرید و فروش خود را افزایش این بخش ها همان شبکه های اجتماعی است که بر فرض مثال فیس بوک و اینستاگرام و تلگرام و … است.

UTM به ما کمک می کند تا متوجه شویم که کدام یک از شبکه های اجتماعی ما را در امر فروش بیشتر کمک کرده در واقع به این معنی که مشتریان شما از چه طریقی به سایت فروشگاهی شما منتقل شده اند و به خرید پرداخته اند.

ارتباط گوگل آنالیتیکس و UTM :

UTM   زیر مجموعه گوگل آنالیتیکس می باشد که در واقع شما می توانید از طریق گوگل آنالیتیکس تعداد کلیک ها را مشاهده کنید.

کاربردUTM چیست؟

شما وقتی متوجه شدید که از چه طریقی بیشتر مشتریان تان به سایت شما وصل شده اند و ارتباط برقرار کرده اند بعد می توانید در آن زمینه بیشتر سرمایه گذاری کنید و وقت بگذارید تا فروشگاه شما هر چه سریع تر از نظر فروش رشد پیدا کند.

بهترین ویرایشگرهای کد
شاید این مطلب را نیز بپسندید

در واقع وقتی متوجه می شوید که در کدام بخش تبلیغات تاثیر بیشتری بر مخاطب داشته و توانسته آن ها را به سمت خود جذب کند هدفمندتر به تبلیغات می پردازید و در جهت دهی به تبلیغات خود به خوبی عمل می کنید.

پارامترهای UTM   

پارامتر ها به ما نشان می دهد که شخص یا کاربری که وارد سایت شده از چه طریقی به سایت اتصال پیدا کرده بر فرض مثال از چه شبکه اجتماعی وارد سایت ما شده.

ما دارای دو دسته اصلی از پارامتر ها هستیم که یکی از آن ها پارامتر های ضروری است و دسته دیگر پارامتر های اختیاری است.

در کل دارای ۵ نوع پارامتر هستیم پارامتر منبع ( utm _ source) ، پارمتر رسانه (utm_medium)، پارامتر کمپین (utm_campaign)، پارامتر محتوا(utm_content )  ، پارامتر ترم (utm_term) که از این ۵ پارامتر، پارمتر منبع و رسانه و کمپین ضروری است و دو پارامتر محتوا و ترم پارامتر های اختیاری است.

پارامتر های ضروری

پارامتر منبع ( utm _ source) : همان طور که از اسم اش مشخص است به ما مشخص می کند که کاربری که وارد سایت شده از چه منبعی به سایت وصل شده.

پارامتر کمپین (utm_campaign) : با استفاده از پارامتر کمپین می توانیم نوع کمپین یا تبلیغات را مشخص کنیم.

پارامتر رسانه (utm_medium) : با استفاده از پارامتر رسانه می توانیم متوجه شویم که کاربر ما از چه رسانه اجتماعی و یا ایمیلی به سایت ما وصل شده است.

پارامتر های اختیاری

پارامتر محتوا (utm_content ) : با استفاده از پارامتر محتوا می توان بین دو لینکی که به یک صفحه یکسان اشاره می کنند تفاوت ایجاد شود.

پارامتر ترم(utm_term) : از این نوع پارامتر برای تبلیغات کلیکی استفاده می شود و در واقع برای تعریف کلید واژه های مورد نیاز از این نوع پارامتر استفاده می شود.